L_______S___________

Assalamualaikum.. salam pertemuan pada ruangan yang indah lagi bermakna..untuk minda dan jiwa..:)
lama sangat tidak update blog ne..tidak jga trlalu busy..cma tiada masa yang sesuai..




...AWAN, ANDAI DAPAT KUCAPAI, MAKA SAKTILAH HAMBA...

Petikan dari kata2..laksamana sunan dalam novel bagaikan puteri..novel ini menjadi novel yang paling sya sukai..memberi inspirasi..mgkn juga sebab nama heroin nya sama dengan nama sya.. :) agak lama juga habis baca novel ini..sbb banyak halangan..
Bagi jalan ceritanya agak berlainan kerana ianya adalah novel perjuangan bagi menegakkan Islam yang suci, mempasakkan matlamat kepada cinta Allah dan Rasulullah. Kehebatan Laksamana Sunan ditambah lagi dengan kesungguhan beliau dalam menegakkan sunnah Nabi Muhammad (S.A.W) dalam memerangi musuh dan mengharungi dunia cinta..


Haryani dan Laksamana Sunan… saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia , malah sukar diterima logik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.
Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.
Dani… pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa haryani kembali semula ke abad 21.
Antara dua lelaki , Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati.

>novel sebenarnya novel lma..yg baru thun ne saya baca thn ne..sahabat saya yang pinjamkan..novel ni buat saya boleh senyum sendiri..mgkn sbb nma heroinnya sama dgn nama saya..terbayang pula saya yang berada dalam novel..tapi cerita ni hanya la epik..bkn crita real.. :)
KAU BAGAIKAN PUTERI...wowow...:b

” Apabila hujan turun , melimpahlah air dari perbukitan , aliran menujah ke batu , melekuk tanda waktu beralih, seiring nyawa menghanyut usia, sejalan nafas melangkah ke hujung “








1 comments:

 

Followers

Haryanie Yusraa

My Photo

A little girl who dream high!
A law student.